Zaterdag: De DAG! - Reisverslag uit Oostende, België van Jetske en Willeke Pol - WaarBenJij.nu Zaterdag: De DAG! - Reisverslag uit Oostende, België van Jetske en Willeke Pol - WaarBenJij.nu

Zaterdag: De DAG!

Door: Jetske en Willeke van de Pol

Blijf op de hoogte en volg Jetske en Willeke

19 April 2014 | België, Oostende

Vroeg opstaan en naar het ontbijt. Spullen pakken en gaan!
Een groepje van het team (waaronder wij twee) besloot te lopen naar de sporthal. Jammer genoeg begon het te regenen, maar we hebben het gered! We gingen weer bankhangen. Tegen het middaguur aan, gingen we bespreken hoe de dag voor ons zou verlopen, erg turbulent!

En om drie uur ging het proces van start: make-up, haren en kostuum. Om zeven uur werden de pomponteams verwacht, maar dat bleek een uur later te zijn.

In de intrainruimte besloten we te wachten, toen de pompons begonnen waren we al vrij snel aan de beurt (als 2e). En de tijd tussen de paspoortcontrole en het oplopen waren de zenuwen niet te houden. Toen wij aan de beurt waren en we aan het wachten voor het doek (dus al op de vloer), gingen de zenuwen grotendeels weg. En besloten te gaan KNALLEN! Heel 'het Holland vak' stond en pepten ons op met hun strijdkreten en gejoel. En toen kwam het moment 'VOORWAARTS MARS!!!' en liepen 'HELLO!!' en gingen naar de begin pose. Wij hadden alle twee in het begin een rol, dus stonden we op scherp. De muziek begon... en hebben geknald. De jury zat dichtbij dus konden we hun inpakken met onze mimiek (we waren tenslotte clowntjes/pierrots).

We liepen weer af, we hadden een paar foutjes gemaakt. En de spanning kwam eruit, een drama! Na de pompons was het weer tijd om naar het hotel te gaan en te eten. En weer in ons bedje te kruipen met minder spanning.

Jetske en Willeke

Hallo welkom op onze blog! Wij zijn Jetske en Willeke, en wij gaan dit jaar Nederland vertegenwoordigen op het EK twirl te Oostende. In de categorie pomponteam. En via deze manier geven wij een verslag van dat ene weekend en de voorbereiding van dit avontuur.

Actief sinds 19 Maart 2014